السبت، 19 مايو 2018

حالف لأقول



**المصدر:كتابى(لاتلومونى) 1981 صفحة20 و21
** حالف لأقول
*************
*بقلم ناجى عبدالسلام السنباطى
(أغنية خفيفة)
***********
*ملحوظة:عندما كتبتها وأنا فى ذهنى طبقات صوت مطربة مشهورة بغض النظر أن أرسلها لها من عدمه
وبمناسبة القسم بالقول كما فى الأغنية فكل حرف أو كلمة نشرتها عن مقابلة صحفية أو كل شخصية قابلتها ....موثقة بالدليل ويمكن لمن يريد التأكد....أن يقوم بذلك!!
*****************************************
*حالف لأقول
*حالف لأقول
*......كل قول
***
*المجموعة:
*********
*قول خلى الخضرة تيجى
*قول خلى الفرحة تيجى

****
*حالف لأقول
*حالف لأقول
****
*المجموعة:
**********
*يالله قول
*أيوة قول
***********
*طبعا هاأقول
*كلمة حنان
*منك جنان
*خطوة منى....خطوة منك
*خطوة جنبى....خطوة جنبك
*رحلة من عمرى لعمرك
*وردة منى وردة منك
*ضحكة منى وضحكة منك
*المجموعة:
**********
*قول...أيوة ...قٌول....قول
*فرحنا
*نسينا
*مافينا
**خلى كل العمر ييجى
*خلى كل الحب ييجى
*************
*طبعا هاأقول أيوة هاأقول
*كان زمان الحب منى عشته أنا
*حامله فى قلبى والعيون منى انا
*كان زمان أيامه هنا
*راح زمان والآلام جوايه أنا
*لأجل ضحكة
*لأجل بسمة
*لأجل لحظة هنا
*عشت أنا
****
*المجموعة تردد:
*************
*أيوة قول
*لزما تقول
*تقول كلام يرجع سعدنا
*تقول كلام يرجع فرحنا
**كفاية حزن فى دمنا
**كفاية هم فى قلبنا
*ايوة قول باين عليك زينا!!!!
*ايوة قول باين عليك مننا!!!!

ليست هناك تعليقات: